Filterteknik – Kauppaehdot ja reklamaatiot

Filterteknik Suomi Oy:n myynti-, toimitus- ja takuuehdot

NLS19

Alta ilmenevät selvennykset, muutokset ja lisäykset huomioon ottaen sovellamme tuotteidemme toimituksissa NLS 19-sopimusehtoja ”Allmänna bestämmelser för leveranser av mängdvaror av standardkaraktär såsom mekaniska, elektriska och elektroniska komponenter, skruv och spik inom och mellan Danmark, Finland, Norge och Sverige”, jotka on julkaissut Teknikföretagen (Suomessa ehtoja julkaisee Teknologiateollisuus). logiateollisuus Suomessa). Voitte tarvittaessa ladata ne ruotsiksi tai englanniksi tästä.

Toimitus

Toimitamme tavarat Karlstadin varastoltamme FCA Incoterms® 2020 -ehtojen mukaisesti, ellei muuta mainita.

Suomessa käytämme pääasiallisesti PostNordin kuljetusta. Myös asiakkaan oman sopimuksen käyttö on mahdollista, kunhan asiakas ilmoittaa siitä asiakaspalveluumme tilausta tehdessään.

Rahtikustannus on 20 euroa Suomessa, riippumatta lähetyksen painosta tai tilavuudesta tai siitä, onko kyseessä varastointituote vai tilaustuote. Tämä ei kuitenkaan päde, jos asiakas haluaa pikakuljetuksen – se järjestetään lisämaksusta ja vain erikseen sovittaessa kussakin tapauksessa.

Arkisin ennen kello 14.00 tehdyt tilaukset voidaan lähettää meiltä samana päivänä edellyttäen, että tilattua tavaraa on varastossa.

Pakkaus sisältyy hintaan.-

Asiakas voi valita yhteistoimituksen kaikille tilaamilleen tuotteille siten, että ellei kaikkia tuotteita ole varastossa, toimitus tapahtuu vasta kun kaikki tuotteet on saatu varastoon.  Kaikki tilatut tuotteet voidaan toimittaa samalla kuljetuksella. Ellei asiakas valitse yhteistoimitusta, pidätämme oikeuden periä korvauksen kaikista jälkitoimituksista.

Hinta

Pidätämme oikeuden tarkistaa hintojamme siten, että uudet hinnat astuvat välittömästi voimaan, jos valuuttakursseissa tai toimittajiemme hinnoissa tapahtuu suuria muutoksia.

Tavaran virhe, reklamaatio ja palautus

Kaikki reklamaatiot on tehtävä kirjallisesti reklamaatiolomakettamme käyttäen ja viipymättä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää.

Kuljetusvauriota koskeva reklamaatio

Jos tavara on vahingoittunut kuljetuksessa, asiasta on reklamoitava meille ja tavarankuljettajalle tavaran saapuessa perille.

Toimitetun tavaran virhe

Jos toimitetussa tavarassa on rakenteen, materiaalin tai valmistuksen puutteellisuudesta johtuva virhe, sitoudumme toimittamaan uuden tavaran sillä edellytyksellä, että virheestä reklamoidaan kirjallisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään kymmenen päivän kuluessa virheen havaitsemisesta.

Jotta voimme käsitellä reklamaation, on asiakkaan täytettävä reklamaatiolomakkeemme.

Huom! Asiakkaan on lähetettävä viallinen suodatin meille tutkittavaksi. Pidätämme oikeuden vaatia lisätietoja ja näytteitä voidaksemme selvittää virheen syyn. Reklamaatiota ei siis käsitellä ellei tuotetta palauteta.

Toimitetun tavaran aiheuttama esinevahinko

Mikäli toimittamamme tavara on aiheuttanut vahinkoa asiakkaan omaisuudelle, sitoudumme korvaamaan tämän asiakkaalle siinä laajuudessa, joka käy ilmi takuuehdoistamme, ks. alla.

Virheellisesti tilatun tuotteen palautus

Mikäli asiakas on tilannut ja saanut tuotteen, jota asiakas ei omalla puolellaan olevan seikan vuoksi voi käyttää, esimerkiksi väärän koon tai tuotenumeron vuoksi, asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote yhdessä asiakaspalvelun asiakkaalle lähettämän palautussopimuksen kanssa edellyttäen, että tuote palautetaan alkuperäispakkauksessaan vahingoittumattomana ja uudenveroisena, että se on toimitettu viimeistään 12 kuukautta ennen palautussopimuksen tilaamista ja että kyse on varastotavarasta.  Pidätämme oikeuden periä korvauksena tällaisesta peruutuksesta 20 % tuotteen arvonlisäverottomasta hinnasta sekä rahtikulut. Palautussopimus on voimassa 30 päivää sen vastaanottamisesta.

Palautussopimuksen voi tilata asiakaspalvelustamme puhelimitse +358 9 751 54 500, tai sähköpostitse [email protected]

Yllä oleva ei päde silloin, jos me olemme erehdyksessä lähettäneet eri tuotteen kuin asiakkaan tilaaman – sellaiset tuotteet asiakas saa palauttaa kustannuksitta, kuitenkin viimeistään 12 kuukauden kuluessa toimituspäivästä. Myös tällaisesta palautuksesta asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Filterteknik Takuun ehdot

Jos toimittamamme tuote aiheuttaa vahinkoa asiakkaan moottoreille tai komponenteille, korvaamme kyseisen omaisuuden korjaamisesta tai uusimisesta aiheutuvat kohtuulliset kustannukset. Toimitamme myös uuden tuotteen vahingon aiheuttaneen tuotteen tilalle.

Tämä takuu on voimassa ainoastaan, kun toimittamaamme tuotetta käytetään normaalilla tavalla ja oikein. Takuuaika ei koskaan ole pitempi kuin 12 kuukautta toimituksesta. Vastuumme on rajattu korkeintaan 10 000 euroon ja koskee ainoastaan välittömiä vahinkoja. Pidätämme itsellämme oikeuden päättää, korjataanko vai uusitaanko vahingoittunut omaisuus.

Kaikki korvauksena lähettämämme tuotteet ovat takuun piirissä ainoastaan alun perin ostetun tuotteen takuusta jäljellä olevan ajan.

Huom! Asiakkaan on lähetettävä viallinen suodatin meille tutkittavaksi. Pidätämme oikeuden vaatia lisätietoja ja näytteitä voidaksemme selvittää virheen syyn. Reklamaatiota ei siis käsitellä ellei tuotetta palauteta.

Lataa reklamaatiolomake tästä.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Filterteknik Suomi Oy
+358 9 751 54 500
[email protected]